torsdag 12 mars 2009

Carolin whiplashskadad


Caroline af Ugglas blev skadad i en seriekrock här om dagen. Vad jag kan förstå av hennes beskrivning, är det en whiplashskada Caroline har fått. Jag blir upprörd när jag läser läkarens kommentarer till henne:

"- Ja, jag var hos doktorn i dag, han tyckte jag var riktigt fräsch för min ålder (skratt). Han tryckte och masserade på en massa punkter i nacken. Det är muskler i kramp där. Jag är stel. Men till 99 procent slipper jag whiplash. Han gjorde en massa tester."

Typiskt dum kommentar från läkare, som görs för att förminska problemet. Visserligen blir de allra flesta återställlda efter en whiplash, men hon har de typiska symtomen stelhet och smärta och känner sig dessutom "konstig, omtumlad och slow", vilket kan tyda på hjärnskakning. Det är nu viktigt att hon får ta igen sig och försiktigt börja träna upp rörligheten i nacken.


Bloggar: ,,, , , , , ,
Medicin

Inga kommentarer: