lördag 21 mars 2009

Medicinbyte

Jag blev tvungen att byta Gabapentin mot Neurontin pga alla biverkningar. Neurontin ska ju vara ett sk. synonympreparat, men jag mår i alla fall bättre nu. Magen har lugnat ner sig och jag känner mig klarare i huvudet. Jag har t o m kunnat öka medicineringen till 300 mgx 2 på kvällen och en tablett på morgonen.

Men känner mig ändå som något katten släpat in. Antagligen därför att jag gick på stan igår eftermiddag. Men först tog jag en promenad och gympade med en CD-skiva som föjde med senaste numret av tidningen "I form". Det blev nog för häftigt. När jag shoppar får jag alltid sätta mig på något fik efter ett tag, ta en kopp kaffe och en treo, för att kunna fortsätta. Får väldigt ont i ryggen och benen blir tunga som bly. Men jag köpte i alla fall nya påskdukar.

Bloggar: , ,, , , psykologi, hjärnan, neuropsykologi, vetenskap

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tar också Neurontin, sedan 5½ år tillbaka. Tog det väldigt lugnt i början när jag trappade upp det till 1800 mg om dagen.
Har pendlat in mig på 3 x 300mg och håller smärtan på ett nivå som jag klarar av.
Händer någon gång att jag tar en extra t.ex. när jag blir förbannad över de nya sjukskrivningsreglerna.
Lycka till, hoppas du klarar av dem.

Kaktusblomman sa...

Jag ska testa att ta 300 mg x2, men om det inte går kanske jag ska göra samma sak som du.