onsdag 17 juni 2009

Svårt att gå när benen är tunga som bly

Min gångförmåga blir allt sämre dag för dag. Nu tycker jag att det är jobbigt att gå till garaget och ta ut bilen. Att gå på stan och shoppa är en pärs. jag måste sätta mig på ett café och ta fika och en värktablett efter en stund. Jag sover också dåligt pga att det värker i benen och jag knappt tål att ha täcket över dem. Nu ser jag bara fram emot operationen och har börjat träna pilates igen. Förra veckan blev det två gånger och denna vecka bli det nog också två. Det går ganska bra, men jag har tappat mycket styrka i lårmusklerna, som påverkas av kotförskjutningen. Roligt i alla fall att komma ut och träffa folk.


I morgon ska jag åka till Falköping för att få mina smärtstillande blockader. Det tar fem timmar tur och retur.

Bloggar: , , , , , ryggont

Inga kommentarer: