lördag 13 november 2010

Brutet finger med komplikationer

Drattade utför trappan förra fredag och bröt långfingret på hö hand.Tur att jag inte visste vilken pärs som väntade! Fick t ex först vänta 14 timmar på akuten Mölndals sjuhus, blev under en veckas tid omgipsad tre ggr och vänta på operation i två dagar tills den till slut blev uppskjuten i måndags. Då hade jag legat på op. på en smal bår och väntat i 4 timmar då doktorn gav besked om att det inte skulle bli någon op.Som "grädde på moset" blev jag stucken tre ggr när de skull sätta dropp av en oduglig narkossköterska. Kunde inte heller stiga upp och gå omkring på egen hand eftersom jag satt fast i droppet o de inte hade någon transportabel droppställning.Hur kan man behandla folk på detta sätt? De beställde inte ens vaktmästare när jag skulle åka hem och varken jag eller min man hittade på sjukhuset.Fick därför bära väskan själv och ta mig ner till centralhallen.

Är nu omgipsad tre ggr!Hur ska fingret kunna läka?  Urdåligt! Jag har helt tappat förtroende för sjukvården i Göteborg.På tisdags ska det röntgas igen och då blir det kanske op. eller nytt gips.

Har nu gips ända upp till armbågen o bara tumme o pekfinger lediga. Inte lätt att skriva med bara vänster, som ni förstår. Får nämligen ont i den skadade handen när jag använder den .
Bloggar: hälsa, sjukvård, sjukdom, smärta, kronisk smärta, samhälle, sjukskrivning, värk , värk, medicin, Göteborg,

3 kommentarer:

Nonna sa...

Ibland är det som förgjort, allt bara visar avigsidan och vi få nästan mer än vi tål.
Håller tummen för att det ändå, trots alla fadäser, läker som det ska!
Kram Nonna

Kristina Birkesten sa...

Kaktusblomman!

Men det är ju helt förfärligt! Som taget ur en varnande instruktionsfilm om hur sjukvården inte ska fungera..

Kan tänka mig att man känner sig ganska "bränd" efter en sån fruktansvärd pärs.

Jag kan bara känna med dig och hoppas, som Nonna att det trots allt ska läka ordentligt så du slipper framtida problem.

Kram!

Kaktusblomman sa...

Tack mina goa vänner!