fredag 11 mars 2011

Snart två veckor efter skruvborttagningen

Det vore intressant att veta hur ont andra som tagit bort skruvar i ryggen har haft? Nu har det snart gått två veckor ( på måndag) och jag har fortfarande ont av och till. Får ta långtidsverkande morfin + neurontin som före operationen dagtid,men har kunnat  minska nattdosen. Men idag hade jag faktiskt mindre ont. Testade för några dagar sedan att göra lite enkla gympaövningar, men det gick inte. Fick ont under tiden och efteråt. Enligt doktorn fick jag inga restriktioner,men smärtan gör ju att man inte kan ta ut svängarna för mycket.

Duschade idag,med hjälp av hemtjänsten, som fick plasta in mitt förband på ryggen. Som vanligt kunde de inte hålla tiden, första gången kom de 1 1/2 tim för tidigt och väckte de mig. Andra gången hade de tänkte komma 11/2 tim för sent, men jag ringde innan för jag skulle få besök av en väninna och vi kom då överens om en ny tid. Hur ska man kunna planera sitt liv om hemtjänsten inte kan hålla tiden?Dåligt! De verkar vara vana vid brukare som inte kan protestera och ställa krav.Det verkar som om man ska vara TACKSAM för att man får hjälp över huvud taget...

Bloggar: hälsa, sjukvård, sjukdom, smärta, kronisk smärta, samhälle, sjukskrivning, värk , medicin, Göteborg, intressant, steloperation

Inga kommentarer: