onsdag 6 april 2011

Skruvarna äntligen borta,men fy tusan vad ont jag har!

Ryggoperationen har varit en riktig pärs! Först fick jag ligga ett år på soffan och vänta på att få ta bort skruvarna som skavde i ryggen och nu när de äntligen är borta får jag ligga därför att jag har så ont!Jag börjar vara riktigt trött på detta.

Enligt läkaren på Spine Center kan det ta 3 månader, alltså 6 veckor till innan smärtan försvinner.Det är inte ens säkert att den försvinner eller troligt att ALL smärta försvinner eftersom min rygg är väldigt risig för övrigt också.Men jag skulle vara väldigt dglad om jag kunde sitta/stå längre stunder .

Jag har också haft ett h---e med värktabletterna som pajade min mage fullständigt. Det var ständig halsbränna och sura uppstötningar samt gasmage.

Det är därför jag har så ont nu, blev tvungen att sluta med dolcontin och neurontin och tar nu bara paraflex och alvedon samt någon treo comp ibland när jag inte står ut längre.

Bloggar: hälsa, sjukvård, sjukdom, smärta, kronisk smärta, samhälle, sjukskrivning, värk , medicin, Göteborg, intressant,

1 kommentar:

Nonna sa...

Stackars dig, när jag hör sånt här blir jag själv tveksam till att göra operationen som du förstår.
Hoppas det läker ut ändå och helt bra kanske man inte kan ha som mål, men hyfsat bättre är nog inte en orimlig önskan!
Skickar varma tankar
Kram Nonna