torsdag 7 april 2011

Zon gel receptbelagt

Äntligen mår jag bättre!Jag hade nog överansträngt mig när vi hade gäster. Talade med läkaren på Spine Center och han sa attdet kunde vara ont i 3 månader efter skruvborttagningen. Det var en tröst eftersom jag var rädd att operationen misslyckats.

Idag mår jag i alla fall bättre. Tyvärr har Zon gel blivit receptbelagd och att försäljningen stoppats. Det vållade mig extra besvär och ett besök på VC för att få recept på Orudis gel istället. Tyvärr ville dioktorn skriva ut Siduro gel för att det var billigare. Men det var kladdigt och tog lång tid att torka, kändes obehagligt också, så jag fick be om Orudis istället.Jag har i allafall kunnat minska på värktabletterna idag och cyklat 10 minuter på träningscykeln. Nu är det istället nacken som spökar. Jag längtar efter botoxsprutan nästa vecka!

Bloggar: hälsa, sjukvård, sjukdom, smärta, kronisk smärta, samhälle, sjukskrivning, värk , medicin, Göteborg, intressant,

1 kommentar:

Nonna sa...

Eeze spray är bra tycker jag det tar jag på en ond armbåge, sen finns det ju smärt/värmeplåster på Apoteket som också är OK.
Har du testat det?
Nonna